sv

En tid och tider och en halv tid!


Det finns alltså ingenting i Bibeln som ens antyder att Jesus ska komma tillbaka i två etapper. Tvärtom! Som Jesus själv säger är det först efter vedermödan som Människosonen ska komma på himmelens skyar och sända ut sina änglar för att hämta upp de utvalda där de då skall få härlighetskroppar på den dagen.

De som dött i Kristus skall först ryckas upp till Herren och sedan skall de frälsta möta Honom på skyarna där Herren kommer tillbaka till Oljeberget i Jerusalem som Han lovat.

 De troende måste alltså genomlida vedermödan och inte heller Herren skonade sina lärjungar från martyrdöden, bara endast Johannes undslapp detta.

Däremot ska de inte behöva uppleva Guds vredesdom, utan de som kommer Herren till mötes kommer att mötas av en rättfärdighetsdom och efter det att de troende vid den sjunde och sista basunens ljud har uppstått eller förvandlats och hämtats upp av änglarna för att möta Herren. Denna sjunde och sista basun representerar också inledningen av Guds vredesdom. (Vedermödan och Guds vrede är alltså två olika saker som vi inte får blanda ihop.)

Hela den här idén med att Jesus ska återkomma två gånger uppstod och fick sin bärkraft på 1800-talet och den person som skulle komma att utveckla och föra läran om det tidiga och hemliga uppryckandet vidare blev John Nelson Darby, och är en stor villolära! Fram till dess var alla kristna ense om att de troende skulle hämtas upp vid Jesu återkomst omedelbart efter vedermödan.

Där vi nu befinner oss tolkar jag som att vi är i inledningen av den sjuåriga vedermödan och att de sju inseglen som är sju sigill som bara Herren själv kan bryta och där de fyra hästarna släpps lösa med konsekvensen av död och krig och hungersnöd, med laglösheten som bundsförvant!

Sedan kommer Herren bryta det sista sjunde sigillet och då blev det tyst i himlen och där framträder sju änglar som står inför Gud. Åt dem gavs sju basuner och en annan ängel träder fram vid altaret och han har i sin hand rökelsekar av guld där de heligas böner och röken från rökelsen med de heligas böner steg från ängelns hand upp inför Gud.

Då tog ängeln och fyllde det med eld och kastade ner det på jorden och då blev det dån, åska och blixtrar och en stor jordbävning. Då gjorde änglarna sig redo för att blåsa i de sju basunerna "Ve, ve, ve" över de som bor på jorden. Den femte ängeln blåste i sin basun och en stjärna föll från himlen ner på jorden där en nyckel gavs åt honom som öppnade avgrundens brunn då solen och månen förmörkades av röken från brunnen.

Ur brunnen steg gräshoppor som var till utseendet lik hästar, beredda till strid och på sina huvuden hade de något som liknade kronor av guld, och deras ansikten var såsom människors ansikten. De hade hår som liknade kvinnohår och deras tänder var såsom lejonens . De hade pansar såsom pansar av järn och ljudet av deras vingar var som ljudet av vagnar med många hästar som stormar fram till strid.

De hade stjärtar som skorpioner och gaddar i deras stjärtar! Bara de människor som inte hade Guds sigill på sina pannor, där det blev dem givet att de inte skulle döda dem, utan de skulle plåga dem i fem månader och plågan var som en skorpion som när den sticker en människa. I de dagarna skall de önska sig få döden men döden skall fly ifrån dem.

Sedan skall den sjätte ängeln blåsa i sin basun och där släppa lös de fyra änglarna som är bundna vid den stora floden Eufrat genom att döda tredjedelen av människorna. Men resten som är kvar av människorna som inte blivit dräpta av dessa plågor slutade inte att förbanna och fortsatte att tillbe onda andar där man inte omvände sig från sitt mördande eller trolldomskonster eller från sin otukt och från sina stölder.

Sedan så utgjutes de sju vredes skålarna över jorden med alla dess hemska plågor där jag tror är början på sigillen och där den första hästens framträdande är antikrist och att skålarna och plågorna är slutet på Guds vrede.

När den sjunde ängeln till sist hörs blåsa i sin basun skall Guds hemlighet vara fullbordad för sina tjänare profeterna. Det jag nu skriver är inte är i kronologisk följd och det är så mycket annat i så många delar i Guds ord man kan sätta sig in i och detta jag skriver är ett sådant. Att tolka skriften med Andens hjälp, att begrunda och låta Herren uppenbara sin vilja för de som det är givet och att lyssna och förstå det som sker i dessa dagar av ondska.

Upp.13 Det kommer ett vilddjur som stiger upp ur folkhavet och det hade sju huvuden och tio horn och på sina huvuden det hädiska namnet. Vilddjuret var likt en leopard och dess fötter som en björns och dess mun som ett lejons mun och draken gav det sin kraft och sin tron och stor makt. Ett av dess huvuden var liksom sårat till döds men dess dödliga sår blev läkt och hela jorden förundrade sig över vilddjuret.

Det har under världens gång varit tre stora riken på denna jord och detta som det för Daniel uppenbarades där det talas om dessa riken så skulle jag tolka det som om lejonet vara det Babyloniska riket som var det första stora riket i världen och det är mycket möjligt att det är lejonet som beskrivs.

Det andra stora riket är Persien Medien som likaså är Björnen.

Sedan så har vi till sist Leoparden som är Grekland och Alexander den store och av alla dessa riken har aldrig någon någonsin försvunnit ur världshistorien utan lever vidare i andra skepnader av stater och riken.

Det skall uppstå ett fjärde djur, ett övermåttan förskräckligt och fruktansvärt som är det fjärde och sista riket på denna jord, innan tusenårsriket träder fram med Herren. Det är vad jag kan se, det forna stora Babyloniska riket med Nimrod som var den första härskaren på jorden av detta sataniska rike som håller på att forma sig starkt idag genom lögner och svek där folken ger sitt medgivande till allt som nu händer och sker i vår värld.

Det var olikt alla de förra djuren och hade tio horn. Men mellan de andra hornen sköt ett upp, ett litet "antikrist", där vilket tre av de förra hornen blev bortstötta av de tio hornen på dess huvud och där tre andra föll av och det hornet hade ögon och en mun som talade stora ord och var större än de övriga.

De tio hornen är tio konungar som skall uppstå och efter dem uppstår en annan som är olik de förra och som skall slå ner tre konungar och det är han som är antikrist som skall sätta sig i sinnet att förändra heliga tider och lagar och det skall ges i hans hand under en tid och tider och en halv tid och det är tre och ett halvt år som det beskrivs i Daniels bok och i upp boken13:5 som är fyrtiotvå månader.

Det riket som var det första riket på jorden Babylon skall bli det sista återuppståndna riket på denna jord, denna förebild som alla globalister och (samhällsbyggare frimurare) har som sitt stora föredöme och där är vi nu så nära vi kan komma.

Det jag också ser är att Herren verkar oftast genom olika cyklings perioder där det oftast handlar om en sjuårig period och början på denna Guds sjuåriga cykler period får mig att i Anden säga att vi då går in i vedermödan med Guds medgivande för vredesdomen på jorden!

Då skulle det vara de tre och ett halvt år av den första delen av de sju åren där vi kommer att se AI och ett kontrollsamhället eskalera fram sitt fula tryne och där de som inte har underordnat sig och snällt iakttagit de drakoniska villkoren inte kommer att kunna sälja eller köpa. När antikrist som blivit sårad till döds i de stridigheter som varit med de kungar som blivit bortstötta och där människor som då kommer att se antikrist uppstå igen från det döda som är en liknelse och ett efterhärmande till Jesu uppståndelse från de döda.

(Det döds sår som har blivit läkt skall då hela jorden se på och där stå förundrande över vilddjuret!) De som alltså inte böjer sig för antikrist kommer då att vara frikopplade från detta sataniska "system" och rike utan att kunna köpa eller sälja.

En förföljelse av de Kristna kommer att bli en sann verklighet och det blir utan dess like en tid som många kommer att tycka är en väldigt bra tid men de skall sedermera komma att slaktas och de skall då se hur grundlurade de blivit som satt hela sitt liv till denna slav stat och rike och där antikrist regerar.

Sedan de sista tre och ett halvt åren kommer det att bli oerhört förödande, och det har aldrig varit en sådan fruktansvärd tid på denna jord och om inte Herren satte ett stopp för denna slakt så skulle det inte finnas någon levande människa kvar på denna jord.

En Herrens dag kommer då man skall utskifta byte då skall Herren församla alla folk till strid mot Jerusalem och staden skall intas och husen skall plundras och kvinnorna skändas. Hälften av folken i staden skall föras bort i fångenskap och där två tredjedelar av det Judiska folket skall utrotas och förgås och endast en tredjedel skall där lämnas kvar.

Men återstoden skall inte bli utrotade ur staden för Herren själv skall sätta sina fötter på Oljeberget gentemot Jerusalem österut och Oljeberget skall rämna mitt itu mot öster och väster till en mycket stor dal, i det att ena hälften av berget viker undan mot norr och andra hälften mot söder.

Då skall de kvarvarande judarna fly ned i dalen mellan bergen (där du klippa brast för mig och jag gömde mig i dig) och på den dagen skall ljuset bli borttaget och himlaljusen skall då förmörkas. Det blir en dag som är ensam i sitt slag och som är känd av Herren, en dag då det varken är dag eller natt, en dag då det blir ljust när aftonen kommer.

Det är den dagen som vi väntar på då vi skall möta Honom på skyarna och få vara med i Jerusalem denna stora underbara dag då Herren dömer de som inte gjort sina kläder vita i lammets blod.

Ve dem som kalla det onda gott och det goda ont, dem som göra mörkret till ljus och ljus till mörker, dem som göra surt till sött och sött till surt! Jag säger detta till er alla som kallar sig kristna där omvändelsen uteblir och där egenrättfärdigheten är er till skam!

Ni hör alltjämt, men förstår intet; ni ser alltjämt, men förnimmer intet Förstocka detta folks hjärta och till slut dess öron och förblinda dess ögon, så att de inte kan se med sina ögon eller höra med sina öron eller förstå med sitt hjärta och omvända sig och bli helade! Detta är idag en sann verklighet där kristenheten befinner sig i sitt andliga sjuka tillstånd!

Allt har sin börjar i våra hjärtan innan det manifesterar sig i det fysiska!

Det är inte jag som dömer utan det är enbart Herren som gör det och nu går svärdet rakt igenom hela kristenheten och det är som jag skrivit om i ett tidigare inlägg att Herrens ande flytt från många kristna där de är omedvetna om att antikrists ande regerar och utövar sitt välde i det tempel som den helige ande tidigare besuttit som sitt eget tempel i våra liv.

Paulus beskriver i 2 Tess att vi är ett Guds tempel som är bärande av den Helige Ande och som i den grekiska grundtexten kallas (Naos) där vi är ett Guds tempel där Paulus talar om Guds Ande som bor i oss troende nio gånger i bibeln.

Däremot så talas det om ett tempel som i grekiska grundtexten kallas (Hieron) där Paulus beskriver ett fysiskt tempel femtionio gånger och sedan skriver att nu vet ni vad som hindrar så att han först kan uppenbaras i sin egen tid.

För laglöshetens hemlighet är redan verksam men bara till dess att han som nu hindras har tagits bort. Detta är det som Herren uppenbarade för mig där den helige ande röjs ur vägen genom den kristnes svek, och otrohet och synd mot Gud som Herren visade mig för många år sedan. Då skall den laglöse uppenbaras han som Herren skall döda med sin muns anda och förgöra vid sin synliga återkomst.

/Jan-Åke Henriksson